FANDOM

Eddard and Ice.png

Ned i jego dwuręczny miecz Lód z valyriańskiej stali.

Valyriańska stal - magiczny stop metali, nadającego broni niezrównaną jakość. Wytwarzana była, jak sama nazwa wskazuje, w Valyrii. By ją stworzyć potrzeba było kombinacji wielu zaklęć oraz smoczego ognia. Wykonane z niej miecze były lżejsze, mocniejsze i ostrzejsze, nie wymagają ostrzenia. Tajemnica kucia tego metalu prawdopodobnie została stracona wraz ze zniszczeniem imperium, a miecze z niego wykonane stały się bardzo rzadkim skarbem. Spowodowane jest to także tym, że są to jedne z nielicznych materiałów, obok smoczego szkła, które są w stanie zabić Innych

Znane przedmioty z valyriańskiej stali Edytuj

  • Długi Pazur – miecz Jeora Mormonta, obecnie w posiadaniu Jona Snowa. Należał do rodu Mormontów przez pięćset lat. Przed Jeorem miecz nosił jego syn Jorah, ale kiedy ten zhańbił się handlem niewolnikami, oddał miecz swojej ciotce, Maege, która zwróciła go Jeorowi.
  • Jasny Ryk – starożytny miecz valyriański należący do rodu Lannisterów, zaginął, kiedy król Tommen II ze Skały popłynął do Valyrii. Tego samego miecza poszukiwał potem Gerion Lannister, brat lorda Tywina – niestety bezskutecznie.
  • Blackfyre – miecz należący do Aegona I Zdobywcy. Wiele pokoleń później trafił w ręce Daemona, bękarciego syna Aegona IV Niegodnego, co było jednym z czynników wywołujących rebelię Blackfyre’ów, wielu sądziło bowiem, że ostrze to było symbolem monarchii Targaryenów. Broń zaginęła wraz z Aegorem Riversem, znanym jako Bittersteel, kiedy ten przekroczył Wąskie Morze, aby założyć Złotą Kompanię.
  • Twórca Sierot – miecz należący do rodu Roxton. Jon Roxton nosił go podczas „Tańca ze Smokami”. Jego los jest nieznany.
  • Zmierzch – valyriańskie ostrze będące w posiadaniu rodu Harlaw, dzierżone obecnie przez Harrasa Harlawa.
  • Czerwony Deszcz – znajdujący się w posiadaniu rodu Drummów. Pozyskany dla tej rodziny przez Hilmara Drumma, któremu udało się go zdobyć wyłącznie za sprawą swojego sprytu.
  • Prawda – valyriański miecz będący niegdyś w posiadaniu Moreda Rogare z Lys. Jego los jest nieznany.
  • Lament należący do rodu Royce, prawdopodobnie zagubiony podczas szturmu na Smoczą Jamę.
  • Laska, pierścień i maska arcymaestera Marwyna.

Przypisy Edytuj

  1. Brak oficjalnego polskiego tłumaczenia, najprawdopodobniej jednak miecz ten zwie się „Czujność”

Więcej z Fandomu

Losowa wiki