Fandom

Westeros&Essos

Victarion Greyjoy

1061stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Lord Kapitan Victarion Greyjoy - członek rodu Greyjoyów, szósty syn lorda Quellona Greyjoya i jego drugiej żony z rodu Sunderly, młodszy brat lorda Balona Greyjoya oraz Eurona Greyjoya. Lord Kapitan Żelaznej Floty. Victarion jest bardzo sławny na Żelaznych Wyspach, jest również bardzo pobożny. Jest kapitanem Żelaznego Zwycięstwa.

Wygląd i Charakter Edytuj

Victarion jest dużym i silnym mężczyzną, na polu walki ubrany w zbroję, w boju okrutnie używa swego topora. Nosi hełm w kształcie krakena.

Victarion uznał wyższość swego starszego brata Balona i wiernie mu służył Dowodził Żelazną Flotą podczas Rebelii Greyjoya . Podczas buntu, za pomocą planu Eurona, popłynął do Lannisportu i spalił ich zakotwiczoną flotę. Po buncie nadal służył jako Lord Kapitan. Jego brat Euron uwiódł i wykorzystał jego żonę, co spowodowało że Victarion pobił żonę na śmierć, aby zachować honor. Nie ożenił, ponieważ nie odpuścił Euronowi.

Historia Edytuj

Starcie Królów Edytuj

Victarion jest wysłany z Żelazną Flotą jako główna siła aby wziąć Fosę Cailin.

Nawałnica Mieczy Edytuj

Usłyszawszy o losie swego brata Balona, i powrocie znienawidzonego brata Eurona , Victarion pozostawia kilka oddziałów w Fosie Cailin i wraca na Żelazne Wyspy z jego flotą, aby dowiedzieć się co z sukcesją tronu.

Uczta dla Wron Edytuj

Victarion złożył wniosek do przewodniczącego Morskiego Kamienia jako brat Balona i drugi w dziedziczeniu. Victarion na Królewskim Wiecu miał duże poparcie, lecz tłum ukoronował Eurona. Mimo nienawiści do Eurona, Victarion jest posłuszny i obowiązkowo wykonywał rozkazy nowego króla. Poprowadził atak na Wyspy Tarczy , mordując zbrojnych żeglarzy i wygrywając pojedynek z synem lorda. Po zwycięstwie, patrzył bezradnie jak Victarion kradnie wielu jego zaufanych towarzyszy, dając im tytuły na na wyspach tarczy. Potępił również okrucieństwa Eurona wobec wielu kobiet Lordów.

Najwyraźniej nieświadomy nienawiści Victariona, Euron wezwał brata do spotkania, i poprosił go, aby znalazł Daenerys Targaryen i przyprowadził ją do niego jako przyszłą żonę. Victarion zgodził się, ale skrycie zaplanował że mu ją ukradnie tak jak on ukradł jego żonę.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki