Fandom

Westeros&Essos

Wiara Siedmiu

902strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Stub-icon.png

Ta strona to zalążek artykułu.

Wiara siedmiu symbol.jpg

Siedmioramienna gwiazda jest symbolem wiary w siedmiu

Wiara Siedmiu (ang. Faith of Seven) - dominująca religia Siedmiu Królestw, a także praktykowana na znacznie mniejszą skalę w zachodniej części Essos. Jedyną częścią Westeros, gdzie Wiara nie jest powszechna jest Północ, gdzie wciąż praktykowana jest religia Starych Bogów.

Historia Edytuj

Andalowie.png

Andalowie Przepływają Wąskie Morze.

Wiara Siedmiu została utworzona sześć tysięcy lat przed Wojną Pięciu Królów, w regionie zwanym Andalos znajdującym się w Essos, gdzie według legend „Bóg Siedmiu” objawił się Andalom. A Andalowie niedługo po tym rozpoczęli Inwazję na Westeros i pożeglowali przez Wąskie Morze na statkach. Niektórzy wojownicy wycieli siedmioramienną gwiazdę w swojej skórze na znak nowej wiary. Andalowie uzbrojeni w miecze ze stali, podbili królestwa Pierwszych Ludzi, zabijając Dzieci Lasu, oraz niszcząc Boże Gaje. Z czasem wiara w Siedmiu rozprzestrzeniła się jak dziki ogień na kontynencie. Inwazji oparła się tylko Północ, gdzie dalej czczono Starych Bogów. Na Żelaznych Wyspach najeźdźcy przyjęli wiarę w Utopinego Boga.

Wierzenia Edytuj

Bóstwo o siedmiu aspektach.jpg

Siedmiu to jedno Bóstwo o siedmiu aspektach, każde symbolizuje inny obszar życia. Jednak większość ludzi odnosi się do Siedmiu jako oddzielnych bogów.

  • Ojciec: sprawuje osąd nad duszami, reprezentuje boską sprawiedliwość
  • Matka: reprezentuje łaskę, płodność, poród i pokój.
  • Dziewica: reprezentuje czystość miłość i urodę.
  • Starucha: reprezentuje mądrość i dalekowzroczność.
  • Wojownik: reprezentuje siłę i odwagę w bitwie.
  • Kowal: reprezentuje rzemiosło i kreację.
  • Nieznajomy: reprezentuje śmierć. Rzadko ktokolwiek się do niego modli.

Praktyki Edytuj

Organizacja Edytuj

Wielki Sept Baelora.jpg

Wnętrze Wielkiego Septu Baelora.

Wiara jest głęboko zorganizowana i wywiera duży wpływ na politykę Westeros jako oficjalna religia monarchii. Wyznawcy zbierają się w świątyniach zwanych Septami. Miejscem władzy jest Wielki Sept Baelora, który znajduje się w stolicy - Królewskiej Przystani.

Więcej w Fandom

Losowa wiki