FANDOM

Wiara Wojująca logo

Logo Wiary Wojującej.

Merge-arrows
Zasugerowano, aby zintegrować ten artykuł z artykułem Bracia Ubodzy.
Niby to samo, ale coś innego.
Wiara Wojująca – zbrojne ramię kościoła Siedmiu, pod przywództwem Wielkiego Septona. Organizacja odnawiała swoją działalność kilka razy w ciągu historii. Ostatni raz przywrócona do życia w roku 300 o. P.[1] przez Wielkiego Wróbla Tradycyjnie składa się z dwóch zakonów: Synów Wojownika i Najpobożniejszych, znanych również jako Miecze i Gwiazdy. Potoczne nazwy wzięły się od religijnych symboli.
Sparrows

Członkowie organizacji nękający ulicznych sprzedawców oferujących symbole innych religii.

Synowie Wojownika Edytuj

To rycerze, którzy poświęcają swe tytuły, ziemie i bogactwa, żeby walczyć w imię Siedmiu. Noszą pełne, srebrne zbroje, tęczowe peleryny oraz miecze z błyszczącą gwiazdą w rękojeści. Są znani ze swojego fanatyzmu oraz nienawiści dla wrogów wiary.

Najpobożniejsi Edytuj

Są grupą złożoną ze zwykłych mężczyzn i kobiet. Mimo tego, są również wykorzystywani jako organizacja militarna. Eskortują oni pielgrzymów pomiędzy septami. Są lekko uzbrojeni, używają broni, które sami zrobią lub znajdą, często są to topory lub pałki. Noszą przypinki z czerwoną gwiazdą na białym tle.

Loras-Profile

Brat Loras.

Znani członkowie Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. o. P. – od Podboju Aegona.

Wiara Siedmiu
Siedmiu OjciecMatkaDziewicaStaruchaWojownikKowalNieznajomy
Hierarchia, duchowieństwo i zakony: Wielki SeptonNajpobożniejsiSeptoniSeptyMilczące SiostryWiara Wojująca
Sekty i pochodne Wróble
Septy i ważne miejsca Wielki Sept BaeloraGwiezdny Sept