FANDOM

Wielki Maester – starszy członek zakonu Maesterów, służy jako jego przedstawiciel u króla. Powołać go lub odwołać może tylko Konklawe[1]. Zasiada w małej radzie i pełni funkcję doradcy króla. Wielki Maester nosi wiele łańcuchów, co symbolizuje wysokie stanowisko, ale nie świadczy o jego rzeczywistej wiedzy. W łańcuchu znajdują się kamienie szlachetne[2].

Pycelle służy jako Wielki Maester ponad 40 lat, ale jest lojalny wobec rodu Lannisterów, a nie wobec królestwa. Ze względu na zaawansowany wiek jest wolniejszy, często przysypia na obradach Małej Rady. Został wrzucony do lochów Czerwonej Twierdzy przez Tyriona Lannistera, ale Tywin Lannister przywrócił go na służbę, gdy okazało się, że Cytadela chce zastąpić go maesterem Gormonem, dawnej z rodu Tyrellów. Po więzieniu w lochach Cersei uważa go za rozbitego starca. Mimo to, maesterowi udaje się przejąć kontrolę nad królem Tommenem I i Radą po aresztowaniu Cersei przez Wielkiego Wróbla, oferując Kevanowi Lannisterowi funkcję regenta. Pycelle i Kevan próbują naprawić błędy Cersei, ale zostają zabici przez Varysa, dawnego Starszego nad Szaptaczami.

Znani Wielcy Maesterowie Edytuj

Ród Targaryen Edytuj

Obraz Imię Okres Powołany przez
Orwyle Orwyle ? – 131 o. P.[3] Viserys I
Aegon II
Munkun 131 – 135 o. P. Aegon III
Obraz Imię Okres Powołany przez
Malleon Ok. 210 o. P. Aerys I
Kaeth Po ok. 210 o. P. Aerys I
Obraz Imię Okres Powołany przez
Pycelle (S04E06) Pycelle Przed 259 o. P. – 281 o. P. Aegon V
Aerys II

Ród Baratheon Edytuj

Obraz Imię Okres Powołany przez
Pycelle (S04E06) Pycelle 281 o. P. – 303 o. P. Robert I
Joffrey I
Tommen I

Przypisy Edytuj