FANDOM

GoT stub

Ta strona to zalążek artykułu.

The Fat One

Wielki Septon przed zamieszkami w Królewskiej Przystani.

Wielki Septon (ang. High Septon) – najwyższy duchowny i zwierzchnik Wiary Siedmiu, dominującej religii Westeros . Historycznie jego siedziba znajdowała się w Gwiezdym Sepcie w Starym Mieście, jednak po inwazji Aegona Targaryena urząd Wielkiego Septona został przeniesiony do Królewskiej Przystani, nowej stolicy.

Władza Edytuj

Mimo że jest to najwyższe stanowisko w kościele Wiary Siedmiu, to poza nią oficjalnie ma niewielką lub nawet żadną władzę. Nieoficjalnie jednak, pozycja ta ma duży wpływ na społeczeństwo, więc często udaje jej się manipulować świeckimi przywódcami politycznymi.

Wybór Wielkiego Septona Edytuj

High Septon 2 3x08

Wielki Septon wybrany przez Tyriona po zamieszkach w Królewskiej Przystani.

Kiedy umiera Wielki Septon, jego następca wybierany jest przez Najpobożniejszych, radę najwyższego duchowieństwa, która w hierarchii Wiary Siedmiu ustępuje tylko Wielkiemu Septonowi. Najczęściej jest on wybierany spośród nich, jednak nie jest to wymóg konieczny.

Nowo wybrany Wielki Septon zrzeka się swojego oryginalnego imienia. Wynika to z przekonania, że przestaje on być człowiekiem, a staje się wcieleniem bogów. Od tej chwili zabronione jest zwracanie się do niego inaczej, niż „Wielki Septon”.

Znani Wielcy Septonowie Edytuj

HighSparrow-Profile

Wielki Wróbel.

Przypisy Edytuj

Wiara Siedmiu
Siedmiu OjciecMatkaDziewicaStaruchaWojownikKowalNieznajomy
Hierarchia, duchowieństwo i zakony: Wielki SeptonNajpobożniejsiSeptoniSeptyMilczące SiostryWiara Wojująca
Sekty i pochodne Wróble
Septy i ważne miejsca Wielki Sept BaeloraGwiezdny Sept

Więcej z Fandomu

Losowa wiki