FANDOM

Wschodnia Strażnica - jeden z dziewiętnastu zamków zbudowanych przez Nocną Straż wzdłuż Muru. Jest to najbardziej wysunięty na wschód posterunek Straży, który pełni funkcję przystani dla niewielkiej floty Strażników i portu handlowego. Wschodnia Strażnica znajduje się w Zatoce Fok. Jej dowódcą jest Cotter Pyke, a maestrem Harmune.

Historia Edytuj

Wschodnia Strażnica została zbudowana jako jeden z zamków strzegących Muru, jednak ze względu, że została wzniesiona nad morzem służy jako port i miejsce stacjonowania niewielkiej floty Straży. Wokół zamku znajduje się kilka wiosek rybackich, których danina służy Strażnikom, jako pożywienie, a także środek wymiany w handlu z zewnętrznym światem.

Gra o Tron Edytuj

Ze Wschodniej Strażnicy przychodzą meldunki, że rybacy widzieli w pobliżu zamku białych wędrowców. Lord dowódca, Jeor Mormont twierdzi, że w Strażnicy nie ma nawet 200 ludzi. Ser Alliser Thorne udaje się do tego portu, aby wyruszyć do Królewskiej Przystani z prośbą o posiłki dla Nocnej Straży.

Starcie Królów Edytuj

Po powrocie ze stolicy, Ser Alliser Thorne zostaje zbrojmistrzem we Wschodniej Strażnicy; razem z nim, do zamku przybywają nowi rekruci z lochów Czerwonej Twierdzy. Jeor Mormont planował obsadzenie Długiego Kurhanu przez część załogi Strażnicy.

Nawałnica Mieczy Edytuj

We Wschodniej Strażnicy lądują wojska króla Stannisa Baratheona. Bracia ze Strażnicy prowadzą ludzi samozwańczego władcy ukrytymi ścieżkami i biorą udział w bitwie o Czarny Zamek. Dowódca posterunku, Cotter Pyke kandyduje w wyborach na nowego Lorda Dowódcę. W czasie kiedy Stannis pozostaje na Murze, w Strażnicy pozostaje jego żona, królowa Selyse Florent oraz córka Shireen Baratheon i ich domowi rycerze.

Uczta dla Wron Edytuj

Ze Strażnicy wypływa statek z maesterem Aemonem, Samwellem Tarlym oraz Goździk, którzy płyną do Braavos.

Taniec ze Smokami Edytuj

Królowa Selyse nie jest zadowolona z towarzystwa Braci ze Strażnicy i przenosi się do Czarnego Zamku. Nowy Lord dowódca, Jon Snow wysyła swoich przyjaciół, Grenna i Pypara, jako wsparcie dla portowego zamku. Dwóm Braciom towarzyszy około 10 dzikich, którzy zawarli pokój ze Strażą i przekraczają Mur. Mamuty Wolnych Ludzi zostają wysłane do Strażnicy, gdyż nie mieszczą się w bramach Czarnego Zamku. Lord zarządca, Bowen Marsh, wysyła wszystkie skarby Dzikich do Wschodniej Strażnicy, gdzie mają zostać przetopione w sztaby, za które Straż ma kupić żywność i potrzebny ekwipunek. Cotter Pyke i maester Harmune zostają wysłani do Hardhome, aby uratować jak największą liczbę Dzikich. Pod ich nieobecność władzę w Strażnicy przejmuje ser Glendon Hewett.

Mieszkańcy Edytuj

Bracia z Nocnej Straży Edytuj

Goście Edytuj

Dawni mieszkańcy Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki