FANDOM

Lord Wyman Manderly, znany również jako Lord Minog, Lord Za Gruby By Dosiąść Konia, Lord Grubas – głowa rodu Manderly, lord Białego Portu, rycerz Zakonu Zielonej Ręki, Obrońca Wiary, Obrońca Wydziedziczonych. Jest ojcem ser Wylisa i Wendela Manderlyego, dziadkiem Wynafrydy i Wylly Manderly oraz krewnym lady Donella Hornwood i ser Marlon Manderly. Jest najbogatszym i najpotężniejszym lordem na Północy. Jest bezgranicznie lojalny wobec rodu Starków.

Historia Edytuj

Wczesne Życie i Lord Białego Portu Edytuj

Wyman Manderly urodził się miedzy 239 o. P. a w 245 o. P. w Białym Porcie na Nowym Zamku. Jego rodzina, jako wywodząca się pierwotnie z Reach, znacząco się różniła od typowych ludzi Północy. Wyman został wychowany w tradycjach rycerskich oraz Wierze Siedmiu. Wyman zachował głęboką lojalność względem Starków, pamiętając, że w przeszłości Starkowie pomogli wygnanym Mandelrym i dali im miejsce do życia.

Kiedy Wyman był młodym szczupłym mężczyzną, uwielbiał jazdę konną oraz turnieje rycerskie. W młodości, jak sam twierdził, okrył się niewielką ilością chwały, wygrywając w kilku mniejszych turniejach. W nieznanym czasie zmarł ojciec lorda Wymana i Manderly odziedziczył po nim wielką fortunę rodu oraz tytuł lorda. Lord Wyman był uważany za najlojalniejszego z chorążych Starków, a także najbogatszego, czerpiącego wielkie dochody z handlu oraz posiadający rozległe wypływy i włości na Północy.

W pewnym momencie lord Wyman ożenił się z nieznaną kobieta i spłodził dwóch synów Wylisa i Wendela Manderlych.

Po tym, gdy lord Rickard Stark i jego dziedzic Brandon Stark zostali zamordowani przez Szalonego Króla, wybuchła rebelia, mająca na celu pokonanie i obalenie Targaryenów. Lord Wyman odpowiedział na wezwanie nowego lorda Winterfell, Eddarda Starka. Wyman brał udział w bitwie nad Tridentem gdzie o mało nie zginął, jednak został ocalony przez ser Bartimusa. W podzięce za to i za służbę jego rodowi podarował po powrocie z rebelii tytuł kasztelana Wilczego Barłógu.

Jako że lord Wyman uwielbiał uciechy stołu i miał skłonności do tycia, im więcej przybywało mu lat, tym więcej miał kilogramów, przez co stał się tak bardzo gruby, że nie mógł już dosiąść konia oraz musiał poruszać się na lektyce. Przez ogromną nadwagę został przez wielu ludzi uznany za grubego, bezużytecznego głupca i pół Północy zaczęło z niego kpić, nazywając go Lordem Minogiem, nawet jego właśni ludzie.

Około 291 o. P. lord Wyman owdowiał.

Pojawienia Edytuj

POJAWIENIA W SEZONIE VI
Czerwona kobieta Dom Zdrajca Księga Nieznajomego Drzwi
Krew mojej krwi Złamany Nikt Bitwa bękartów Wichry zimy

Więcej z Fandomu

Losowa wiki