FANDOM

Got występuje Sk wspomniany Nm wspomniany Udw występuje Tzs wspomniany
To jest artykuł o postaci z sagi Pieśń lodu i ognia. Możesz być także zainteresowany jego serialowym odpowiednikiem.
Lord Yohn Royce, znany również jako Spiżowy Yohn – lord Runestone i głowa potężnego i starożytnego rodu Royce’ów. Jest najpotężniejszym chorążym rodu Arrynów i jednym z najpotężniejszych lordów w Dolinie. Jest ojcem Andara, Robara, Waymara i Ysilly Royce’ów (posiada także większą liczbę córek). Jest on dalekim kuzynem lorda Nestora Royce’a. Po śmierci lady Lysy Arryn stanął na czele opozycji wobec nowego władcy doliny, Petyra Baelisha, tworząc front z kilkoma innymi lordami, tak zwany sojusz Lordów Deklarantów, na czele którego stanął.

Wygląd Edytuj

GoT stub

Ta sekcja jest niekompletna.
Jeśli możesz, rozbuduj ją, wprowadzając brakującą zawartość.

Historia Edytuj

Yohn urodził się starożytnym i potężnym rodzie Royce’ów, jego rodzina była najpotężniejszym rodem zaprzysięgły Orlemu Gniazdu, niesamowicie starym, wywodzącym się jeszcze od pierwszych ludzi. Yohn został wychowany na honorowego wojownika i rycerza. Kiedy został lordem Runestone, Yohn odziedziczył zestaw starożytnej zbrojni, z wyrytymi na niej runami pierwszych ludzie.

W pewnym momencie Yohn ożenił się i spłodził kilkoro dzieci: trzech synów, Andara, Robara, Waymara oraz większą liczbę córek (z który znana jest tylko Ysilla).

Yohn jest znanym rycerzem turniejowym, brał udział turnieju w Harrenhal, gdzie został pokonany przez księcia Rhaegara Targaryena.