FANDOM

Świat realny

Zrodzona z Burzy (ang. Stormborn) – drugi odcinek siódmego sezonu serialu „Gra o tron”. Jego premiera na antenie HBO miała miejsce 23 lipca 2017 roku w Stanach Zjednoczonych i 24 lipca 2017 roku w Polsce.

Opis Edytuj

Podczas burzy na Smoczej Skale Tyrion Lannister, Varys i Daenerys Targaryen wspominają okoliczności narodzin królowej. Eunuch informuje Dany, że pozycja królowej Cersei słabnie. Tyrion radzi, by nie paliła Siedmiu Królestw oraz proponuje, że poszuka sojuszników wśród rodów przeciwnych rządom Cersei. Dany pyta Varysa o jego współpracę z poprzednimi królami, jej ojcem, Aerysem II oraz Robertem I. Varys zwierza się, że król Robert nie był zbyt zainteresowany rządzeniem królestwem, jednak wydawał się być dużo lepszym królem od swojego poprzednika.

Daenerys rozmawia z Varysem o jego roli w sprawie zlecenia jej zabójstwa. Królowa nie ufa mu przez jego kilkukrotne zmiany stron konfliktu. Varys wskazuje, że niekompetentni władcy nie zasługują na ślepą lojalność, następnie przypomina o swoim niskim urodzeniu i przeszłości, jako wykastrowany syn niewolnika. Twierdzi, że jest lojalny wobec uciskanych mas. Varys mówi Daenerys, że jeśli chce, by był jej ślepo lojalny, to powinna go zabić, ale żywy bardziej przysłuży się jej i królestwu. Twierdzi także, że Dany jest ostatnią nadzieją ludzkości. Deanerys przyjmuje jego lojalność pod warunkiem, że nie będzie spiskować przeciwko niej oraz że spojrzy jej w oczy i powie, jeśli to, co robi, nie będzie słuszne. Varys przystaje na propozycję. Królowa jest zadowolona, jednak ostrzega Varysa, że jeśli ją zdradzi, zostanie spalony żywcem. Varys odpowiada, że nie spodziewał się niczego innego od „Matki Smoków”.

Daenerys odwiedza Melisandre, Czerwona Kapłanka, która uważa, że Dany może być „Księciem, Którego Obiecano”. Varys pyta Melisandre o jej służbę feralnemu królowi Stannisowi. Daenerys na początku nie wierzy, że może być księciem, jednak Missandei wyjaśnia jej, że w języku starovalyriańskim słowo „książę”, czy „księżniczka” są neutralne pod względem płci. Melisandre opowiada Daenerys o Jonie Snow, Królu Północy, który zjednoczył Północ i dzikich zza Muru. Tyrion ręczy za Jona i przekonuje Daenerys, że byłby dobrym sojusznikiem. Dany zgadza się z radą Tyriona i zleca zaproszenie Jona Snow na Smoczą Skałę, gdzie miałby zgiąć przed nią kolana.

W sali Rzeźbionego Stołu Yara Greyjoy i Ellaria Sand stanowczo popierają natychmiastowy atak na Królewską Przystań. Tyrion radzi, by Daenerys nie niszczyła doszczętnie stolicy i powodowała śmierci dziesiątek tysięcy niewinnych ludzi. Kiedy Ellaria bagatelizuje go, twierdząc, że nie nadaje się do prowadzenia wojen (mimo jego dowództwa i walki w bitwie nad Czarnym nurtem), Tyrion otwarcie oskarża ją o otrucie swojej siostrzenicy Myrcelli. Ellaria nie zaprzecza i wyraża żal, że jej kochanek, Oberyn Martell, zginął z powodu Tyriona.

GoT stub

Ta sekcja jest niekompletna.
Jeśli możesz, rozbuduj ją, wprowadzając brakującą zawartość.

Pojawienia Edytuj

Pierwsze Edytuj

Obsada Edytuj

Adnotacje Edytuj

Nawigacja Edytuj